Saturday, December 11, 2010

Suria Segar; 27 November 2010

BismillahirRahmaanirRaheem

Alhamdulillah pada 27 November yang lepas, Lajnah Ta’lim telah menjalankan program tahunannya SURIA SEGAR. Cuaca yang sejuk hingga mencengkam tulang tidak menghambat keluarga besar Dmasyq dari berkumpul beramai-ramai di ruang Emba-c bagi menjayakan program tersebut.

Suria Segar tahun ini agak berlainan sikit kerana penganjur telah memuatkan slot Kursus Pengurusan Jenazah didalam program ini.
Program dimulakan seawal tujuh pagi dan dibuka dengan bacaan Ma’thurat beramai-ramai. Program kemudiannya disambung dengan sedikit tazkirah oleh akh Zahir. Antara initipati tazkirahnya, beliau telah menekankan tentang perlunya membuat persedian awal bagi setiap perkerjaan yang kita akan kerjakan.

Seterusnya, majlis diteruskan dengan Kursus Pengurusan Jenazah yang disampaikan oleh Akh Fadly Ayub dan Akh Muzakkir. Kursus ini mempunyai 2 bahagian-teori dan praktikal.Kursus pengurusan jenazah ini berjaya menarik perhatian dan konsentrasi peserta dengan cara penyampaiannya yang terang dan jelas.

Majlis berakhir dengan slot yang dinanti-nantikan ramai, santapan beramai-ramai! Hidangan nasi lemak ternyata membuka selera peserta-peserta program kali ini.
Syabas buat pihak penganjur!

No comments: